[O1] Octavia 1.6 AEE kilka pytań

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • buryy
    Classic
    • 2008
    • 11

    [O1] Octavia 1.6 AEE kilka pytań

    Zamieszczone przez Jabar1975
    Zamieszczone przez leszekmw
    czyli to była jakaś chipowana a nie seryjna
    ale seryjna ma wlasnie tyle
    seryjnie:*
    GT w zależności od roczników ale generalnie do 218KM w rocznikach 99-00
    WRX od 218KM w rocznikach 00-02 przez 225KM w rocznikach 03-05 po 230KM w aktualnych 2.5l
    STI 2.0l - 265KM 2.5l - 280KM

    STI występowało również w różnych wersjach specjalnych które miały np 280 czy 300KM w wersji 2.0 i 320 w wersji 2.5l.

    Chyba nic nie pokręciłem :roll: Celowo nie dokładałem STI w budzie GT bo na tych zupełnie się nie wyznaję ops:

    Acha, Leszek, kombi wystepuje tylko w GT i WRX czyli problem z STI Cie nie dotyczy :zlosnik: :wink:

    *słowo seryjnie to "słowo klucz"
  • Eryk1
    Drive
    • 2007
    • 43

    #2
    [O1] Octavia 1.6 AEE kilka pytań

    Witam wszystkich jako nowy i mam kilka pytań ponieważ mam nowy nabytek octa 1 1.6 Aee 2000r. 64 tys mil = 106240 km niestety golas nawet średniego spalania niema :cry: i jeszcze kierę ze złej strony ale do rzeczy
    mam parę pytań jeśli coś było sorry nie znalazłem :wink:
    1. co ile zmieniamy rozrząd i czy razem z pompą wody ? ( oglądałem pasek po zdjęciu pokrywy wygląda dobrze choć wiem że po ściągnięciu widać dopiero z drugiej strony faktycznie co to warte )
    2. jaki olej najlepiej lać niewiedząc co było wcześniej i ile tam wchodzi faktycznie?

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      Eryk1, rozrząd co 90 tys wymieniamy z pompą wody to ad pkt 1
      ad2. jesli nie wiesz jaki olej był lany zalej syntetykiem 5w40 czy czymś podobnym bo nie jest duży przebieg jak dobrze pamietam to 4.5 litra

      co do większej ilości pytań resztę odpowiedzi znajdziesz na forum wystarczy użyć opcji szukaj

      Komentarz

      • tomi98
        Rider
        • 2004
        • 564

        #4
        a ja jestem zapobiegliwy i zmieniałem w aee przy 75kkm - tak profilaktycznie !!!
        a pompy wody nie ruszałem - tak powiedział pan w Aso ! ( zaznaczam w dobym ASO )

        co do oleju, ja bym zalał syntetykiem ( dokładnie jak pisze djczas ) i obserwowałbym poziom oleju, jak by go ubywało to przy nastepnej wymianie zmiana na półsyntetyk !!!

        potrzebujesz 3.5 L z filtrem , z tego co pamiętam

        Komentarz

        • b707
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1272

          #5
          Zamieszczone przez tomi98
          a ja jestem zapobiegliwy i zmieniałem w aee przy 75kkm - tak profilaktycznie !!!
          a pompy wody nie ruszałem - tak powiedział pan w Aso ! ( zaznaczam w dobym ASO )

          co do oleju, ja bym zalał syntetykiem ( dokładnie jak pisze djczas ) i obserwowałbym poziom oleju, jak by go ubywało to przy nastepnej wymianie zmiana na półsyntetyk !!!

          potrzebujesz 3.5 L z filtrem , z tego co pamiętam
          Dokładnie cos koło 3.3 litra tyle wlazło i jest teraz pod kreske max zmieniałem tydzień temu i zalałem Mobilem 1 5w50 ale mój ma dopiero 65tys... i jak narazie niema zbytniej ochoty na picie oleju
          pzdr
          Adam

          Komentarz

          • Eryk1
            Drive
            • 2007
            • 43

            #6
            Jeśli wierzyć ksiażce servisowej mam zapis że był zmieniany rozrząd 38 tys mil=63000km
            ale nie był to już service autoryzowany niestety choć wpis i pieczątka jest zresztą aż do 63 tys mil wtedy zmieniony był olej ale nigdzie nie napisali na jaki. Olej faktycznie wygląda na 1000mil więc mam jeszcze czas. 8) Dzięki za szybkie odpowiedzi

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              fabryczny rozrzad wg roznych materialow po miedzy 90-120kkm -brat wymienial po 110kkm i pasek byl ok - bez widocznych uszkodzen

              Komentarz

              • bastek016
                Ambiente
                • 2005
                • 163

                #8
                ja zawsze jak kupuje auto to wymieniam rozrząd olej itp nigdy nie wiadomo wole to zrobić i mieć święty spokoj jezdzić i nie bać się potem ze to może pęknąc zerwać się itp .

                Komentarz

                • piotrekpruszcz
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 122

                  #9
                  Ostatnio robiłem rozrząd w AEE pasek GATES wzmacniany- ten angielski nie to chińskie g.... + pompa wody FEBI + wymiana oleju --> całość z czyszczeniem tylnych bębnów wyszła mnie 600zł z cześciami i robotą. Co do pompy wody wymieniaj i się nie zastanawiaj uwierz na słowo drugiego paska rozrządu pompa wody nie wytrzyma, a jak Ci padnie rozrząd do roboty ponownie wiec po co przepłacać.... Pozdro

                  Komentarz

                  • marekzu
                    L&K
                    • 2007
                    • 1412
                    • Superb II combi (3V5)

                    #10
                    pompa 2 paski wytrzymuje spokojnie

                    Komentarz

                    • zinom
                      Classic
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 18

                      #11
                      Ja wymieniałem rozrząd przy 85 tyś bez wymiany pompy teraz mam 108tys i nic sie nie dzieje

                      Komentarz

                      • Janusz
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 598

                        #12
                        dziwne ze w serwisie nie wymienili pompy wodnej bo na ogol robi sie to przy wymianie rozzadzu tak samo jak napinacz paska, bo to wszystko dziala dobrze jak sie tego nie ruszy , w momencie wymiany raczej nie mozliwe jest naciagniecie paska z taka sama sila jak byl wczesniej.... u 1 nic nie bedzie dzialo sie a u 2 bedzie cieklo , koledze zerwalo nowy pasek i mial spory problem ( bo nie byl wymieniony napinacz)

                        Komentarz

                        • zinom
                          Classic
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 18

                          #13
                          z tym rozrządem różnie bywa może troche nie na temat teraz ale mam jeszcze VW Polo 1.4 16V z przebiegiem 47tys i włśnie wczoraj padła jedna z rolek napinających nie czyniąc szkód ale po takim małym przebiegu już sie rozwaliła

                          Komentarz

                          • Eryk1
                            Drive
                            • 2007
                            • 43

                            #14
                            Też jestem zdania że lepiej wymieniać kpl ,ale na razie muszę się wstrzymać bo mam dziurę budżetową nie wspominając o temacie u kogo to zrobić na obczyżnie. Byłem w sklepie motoryzacyjnym i powiem Wam że u nas markety są lepiej zaopatrzone. Podejrzewam że angole zostawiają auto warsztacie i nie interesują się poszukiwaniem części itd. więc wszystko przedemną 8)

                            Komentarz

                            • marque23
                              Classic
                              • 2007
                              • 15

                              #15
                              dzis kupiłem do Octy 180kkm - 5l. 10w40 półsyntetyk... tak mi polecono + filrt... w serwisie powiedzieli ze 4.8l. wchodzi...
                              pozdro

                              [ Dodano: Pią 14 Lis, 08 21:05 ]
                              zalałem , sprawdziłem - nie wchodzi więcej jak 3.3 litra - i to juz na max!
                              jeśli nie Octavia - to co ?!
                              Skoda OCTAVIA - dreams come true...

                              Komentarz

                              Pracuję...